Den a noc na dýňové farmě

Příběh

V Antorii, malebném kraji obklopeném hustými lesy a zelenými loukami, leželo pole dýní, které se na první pohled zdálo být úplně obyčejné. Přes den se tu pásly ovce, děti z vesnice si hrály na honěnou a farmáři se starali o své plodiny. Ale noc přinášela změnu, kterou si málokdo troufl připustit.
Pole bylo známé svou úrodností, a farmáři z okolí sem pravidelně přicházeli sklízet bohatou úrodu. Dýně byly obrovské a nádherně oranžové, jako by byly vytesány ze samotného podzimu. Avšak jen málo kdo věděl, že pole skrývá temné tajemství.
Začalo to před mnoha lety, když na pole přišel podivný stařec. Místní muži ho varovali, že se blíží bouře, ale on se jen pousmál a řekl: „Nebojte se o mě, já zde zůstanu.“ Nikdo nevěděl, co dělal na poli přes noc, ale ráno byl pryč. Od té doby se začaly dít podivné věci.
Jednoho podzimního dne zmizel farmářův syn, když si hrál blízko pole. Hledali ho všude, ale marně. Když se znovu setmělo, slyšeli z pole podivné zvuky, jako by někdo šeptal a smál se zároveň. Lidé začali věřit, že pole je prokleté.
V noci se z dýní stávaly oživlé noční můry. Oči vyřezané do dýní svítily děsivým zeleným světlem a ústa plná ostrých zubů se otvírala a zavírala v tichém, hrozivém smíchu. Dýně se plížily mezi řádky a hledaly živé bytosti, které by mohly pronásledovat. Všichni, kdo se odvážili na pole po setmění, už nikdy nevyšli.
Starosta vesnice rozhodl, že pole musí být opuštěno. Nikdo se tam už nesměl přiblížit, a pole začalo zarůstat plevelem. Ale dýně stále rostly, silné a velké, jako by je temná magie nadále posilovala.
Jednou přišla do vesnice skupina cizinců, lovců čarodějnic. Slyšeli o prokletém poli a rozhodli se, že tomu musí učinit přítrž. Počkali, až slunce zapadne, a vyrazili na pole. Měli s sebou posvěcené zbraně a kouzla na ochranu.
Když dorazili na pole, dýně už ožívaly. Světla jejich očí osvětlovala noční temnotu a jejich smích se ozýval do okolí. Lovci čarodějnic začali bojovat s dýněmi, sekali je na kusy a zaříkávali temnou magii, která je oživovala.
Boj trval celou noc, ale nakonec se jim podařilo zničit poslední dýni. Pole bylo znovu tiché a temnota, která ho obklopovala, zmizela. Ráno vesničané našli lovce čarodějnic vyčerpané, ale vítězné. Pole bylo očištěno.
Od té doby pole dýní zůstalo opuštěné, ale vesničané se stále báli. Legendy o zakletém poli přežívaly, a nikdo se už nikdy neodvážil sázet dýně na tomto prokletém místě. Pole zůstalo připomínkou temné magie, která jednou oživla a přinesla smrt.

informace o figurce

Oficiální jméno: Pumpkin Heads

výbobce: The Dragon Trappers Lodge

Jak jsem malovalA figurku

Úvod

Tvorba dioram je fascinující směsicí umění a řemesla. Dnes se s vámi podělím o cestu, která stála za vytvořením “Pumpkin Heads,” unikátní dioramy představující strašáka obklopeného množstvím barevných a výrazných dýní. Tento projekt byl prací lásky, kterou jsem pečlivě navrhl a vytiskl sám. V tomto vícedílném seriálu se podíváme na různé techniky a procesy, které byly zapojeny, od malování dýní, přes stavbu detailního terénu pomocí XPS a terénové pasty, až po výrobu strašáka z látky a tištěnou hlavou z pytle.

Část 1: Malování dýní

Dýně jsou srdcem dioramy “Pumpkin Heads,” každá překypuje osobností a barvou. Zde je krok za krokem průvodce, jak jsem přivedl tyto roztomilé malé tykve k životu:

  1. Příprava:

    • Po vytisknutí modelů dýní jsem je očistil a nanesl světle šedý základní nátěr, aby barva dobře přilnula.
  2. Základní nátěr:

    • Použil jsem akrylové barvy pro jejich živé barvy a snadné použití. Základní nátěry byly aplikovány směsí oranžových, zelených a žlutých odstínů. Každá dýně dostala jinou základní barvu, aby vznikla rozmanitost.
  3. Stínování a zvýraznění:

    • Pro přidání hloubky jsem stínoval dýně tmavšími odstíny jejich základních barev, aplikoval jsem wash, aby se usadil v záhybech a zvýraznil detaily. Zvýraznění byla přidána pomocí světlejších odstínů a techniky suchého štětce, čímž se zvýraznila vyvýšená místa a dýně získaly trojrozměrný vzhled.
  4. Detaily a výrazy:

    • Každá dýně dostala unikátní výraz pomocí jemných štětců. Oči, ústa a jizvy byly pečlivě namalovány, čímž jim dodaly škálu emocí od šťastných po zlověstné. Malé detaily vyžadovaly trpělivost a jistou ruku, ale přidaly tolik charakteru do dioramy.
  5. Závěrečné úpravy:

    • Nakonec jsem aplikoval vrstvu matného laku, aby barva byla chráněna a snížil lesk. Na některé dýně jsem použil lesklý lak na specifických částech, jako jsou oči, aby vynikly a vypadaly živěji.

Část 2: Vytváření terénu

Základ dioramy vytváří scénu a poskytuje základ pro všechny prvky. Zde je, jak jsem vytvořil detailní terén:

  1. Vytváření základny:

    • Základna byla vyříznuta z XPS (extrudovaného polystyrenu), vybraného pro jeho lehkost a snadné řezání. Vytvaroval jsem obecný tvar terénu, přidal výškové variace, aby simulovaly přirozenou zem.
  2. Přidání textury:

    • Na základnu z XPS byla nanesena terénní pasta, aby se přidala textura. Použil jsem směs písku, PVA lepidla a akrylové barvy, rozetřel ji nerovnoměrně, aby vznikl hrubý, zemský povrch. Po zaschnutí to poskytlo dokonalý povrch pro malování a další detaily.
  3. Malování terénu:

    • Základna byla malována ve vrstvách, počínaje tmavě hnědým základním nátěrem, který simuloval půdu. Světlejší hnědé a zelené barvy byly naneseny suchým štětcem na vrcholky textury, čímž vznikl přirozený vzhled. Mech a vegetace byly malovány různými odstíny zelené.
  4. Další detaily:

    • Přidány byly malé detaily jako kameny, větvičky a trsy trávy, aby se zvýšila realističnost. Tyto prvky byly přilepeny na místo a natřeny tak, aby plynule zapadly do terénu.

Část 3: Výroba strašáka

Strašák je ústřední postavou dioramy, směs zlověstného a rozkošného. Zde je, jak jsem ho vytvořil:

  1. Vytváření těla:

    • Tělo strašáka bylo vyrobeno z dřevěných tyček pro končetiny a silnějšího kolíku pro trup. Tyto části byly sestaveny a omotány látkovými proužky, aby se vytvořil vzhled ošuntělého, opotřebovaného strašáka.
  2. Vytváření oblečení:

    • Oblečení bylo vyrobeno z útržků džínoviny a pytloviny, upraveno tak, aby vypadalo staré a otrhané. Použil jsem textilní lepidlo k připevnění kusů, aby volně visely a dodaly realistický, opotřebovaný vzhled.
  3. Vytváření hlavy:

    • Hlava byla vytištěna pomocí 3D tiskárny a navržena tak, aby vypadala jako pytel s přišitým obličejem. Po vytištění byla malována akrylovými barvami, se zaměřením na vytvoření omšelé, děsivé podoby. Stehy byly namalovány černou barvou, aby vynikly proti tanovému pytli.
  4. Sestavení a detaily:

    • Hlava byla připevněna k tělu a přidány další detaily jako záplaty, pás z provazu a tyčová ruka. Krev a další efekty byly namalovány na strašáka a okolní dýně, aby se přidal dramatický a strašidelný efekt.

Závěr

“Pumpkin Heads” je diorama, která kombinuje rozkoš s nádechem hororu, což z ní činí výjimečný kousek pro jakoukoliv sbírku. Díky pečlivému plánování, detailnímu malování a kreativní konstrukci, každý prvek této dioramy vypráví svůj vlastní příběh a přispívá k celkové zlověstné kráse. Těšte se na další podrobné návody k jednotlivým částem tohoto projektu v nadcházejících článcích.

Galerie

Autoři

Radek Kodet

Main artist

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru